måndag 3 oktober 2011

Amazing smile :)

Idag var var på Casmara salongen för att bleka mina tänder :) Johanna som tog emot mig var verkligen super go och mycket service inriktad :)


Sånt värdesätter jag otroligt mycket och kanske mer när man har ett sånt service inriktat yrke själv.


Vi började med att gå igenom vilken färg jag hade på tänderna innan behandlingen och på dom flesta hade jag redan den ljusaste färgen . Men på några andra tänder var det nåra nyanser mörkare.


Inte för att jag hade gula tänder innan men vill man inte alltid ha vitare tänder ???


Efter granskingen på mina tänder satte vi igång :) Först polerade hon mina tänder och sedan satte hon in en skena som höll bort mina läppar från tänderna.


Jag var otroligt snygg i den skenan ;) Sedan lade hon på en skyddande blå massa på mitt tandkött.


Så Här snygg var jag !!!




Ett par skyddande glasögon fick jag också på mig. Sedan fick jag en gele på mina tänder och in i uvlampan.
Detta moment upprepade vi tre gånger. Första gången på 15min och dom andra två gångerna var det 20 min.



Metoden heter Amazing smile och jag kände ingen ilning alls i mina tänder. Det enda som jag kunde tänka på sista omgången i uv-lampan var att jag ville ta ut skenan och gud vad skönt det var när den försvann :)

Sedan lade hon på en gele till och det var ett skyddande silicon hölje som skyddar mina tänder dom närmaste dagarna främst mot cocacola och kaffe ;)

Jag tycker att det inte blev en jätteskillnad och det var ju för att tänderna redan var ganska vita.
Men ser man på för och efter bilden så ser man en viss skillnad.

Den översta är förbild och den understa är efterbilden :)



Just nu har dom Intro pris på tandblekningen för 1995:- ordinare pris är 3995:-
Den skyddande silicon gelen kostade 295:- extra men det var den värld.

6 kommentarer:

Anna sa...

Det blev ju verkligen skillnad, trots att du har vita tänder från början!! TACK för bra dokumentation (älskar första bilden med skenan hahaha) och jag vill VERKLIGEN göra detta NUUU :) Kram!!!

Carro sa...

Ha ha !!! Ja den skenan blir man snygg i :) Ja du får kolla upp det Kraaam !!!

Kicki sa...

haha... jag älskar också den första bilden. lovly! hum nu är jag också sugen. Detta tåls och fundera över.

Anonym sa...

Men hallå det blev ju jätteskillnad Carolin! Kram pillan:)

Anonym sa...

Åå vad smidigt det verkar. Jag gick till en tandläkare och göt formar som jag ska stoppa ett medel i och ha på mig på nätterna i två veckor. Lagom till jag skulle börja upptäckte jag att jag var gravid och då ska man helst undvika blekning så jag väntar med spänning på att få lika bra resultat som du! :-) / mariana

Carro sa...

Kicki: fundera inte för länge så du missar det fina priset :)

Pillan: ja när man ser för bilden så ser man ju skillnaden ;)

Mariana : jag har ju varit sugen på att göra detta i flera år och ville se resultat med en gång. Betskenor från tandläkaren ger jättefint resultat men oftas en till två veckor senare :( Men med denna metoden fick jag resultatet innom 90 min :)
Lycka till sedan med dina tänder :)